Mit tehetünk, ha gond van a vásárlás után?

Szerző: Thurzó Ágnes | 2020. január 16.

Ugye ismerős a helyzet: a nemrég vásárolt cipőnek leválik a talpa, az web-áruházban megrendelt háztartási géppel akad gond, a mesterember munkája hagy kívánnivalót maga után vagy éppen egy szolgáltató számlázott érthetetlenül sokat. Mit tehet ilyenkor egy „mezei” fogyasztó? Visszamegy a boltba, de nem akarnak szóba állni vele, a kisiparos eltűnt a föld színéről, a szolgáltatók illetékesei pedig sokszor elérhetetlenek.

 

Az üzletben vagy a szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában kötelesek a panaszról jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy példányát a fogyasztónak átadni. Amennyiben erre nem hajlandók, a fogyasztóvédelmi hatósághoz kell ezt bejelenteni, és közvetlenül a vállalkozás székhelyére is igazolható módon – leghelyesebb ajánlott vagy tértivevényes levélben – közölni kell a panaszt. Ugyanez teendő kisiparos esetében is.

 

Ennek eredménytelensége esetén lehetőség van a Békéltető Testülethez fordulni.

Fogyasztóként nemcsak magánszemélyek, de már kárvallott vállalkozások, egyesületek, társasházak is fordulhatnak a Békéltető Testülethez jogorvoslatért abban az esetben, ha a konkrét ügy nem esik önálló foglalkozásuk, illetve gazdasági tevékenységük körébe. A testület tapasztalt, magasan képzett tagjai a megalapozott panasz meghallgatása, megismerése után megpróbálnak egyezséget létrehozni a vitás felek között. A bepanaszoltak igen nagy arányban önként eleget tesznek a testület megkeresésének, hiszen minden  vállalkozó számára célszerű, hogy bíróságon kívül találjon megoldást a fogyasztókkal fennálló vitás ügyeire.

 

 

 

A Békéltető Testület eljárása nemcsak lényegesen gyorsabb, egyszerűbb a bíróságnál, de ingyenes is.
A testülethez bátran fordulhat bárki fogyasztói jogokkal kapcsolatos tanácsadásért is, nemcsak akkor, ha már megtörtént a baj.

 

A Somogy Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:

7400 Kaposvár, Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara Székháza, Anna u. 6. I. em. 104.
telefon: 82/501-026